Pracownia plastyczna dla dzieci w wieku 6-12 lat
Pracownia plastyczna dla dzieci w wieku 6-12 lat
Częste korzystanie z zajęć pracowni plastycznej dla dzieci sprawia, że dziecko:
- Rozwija wyobraźnię i predyspozycje twórcze
- Otwiera się na doświadczenia własnego postrzegania świata
- Zdobywa pewność siebie i buduje zaufanie do siebie jako osoby twórczej
- Znajduje bezpieczny i akceptowalny społecznie sposób wyrażania i rozładowywania emocji i napięć
Ponadto, co bardzo ważne – uczestnictwo w zajęciach plastycznych:
- Wspomaga terapię dysleksji i zaburzeń Integracji Sensorycznej
- Jest istotnym elementem terapii dysgrafii
- Wspomaga wyrobienie małej motoryki ręki, co zapobiega pojawieniu się dysgrafii
Zajęcia rozwiną w dziecku:
- wiedzę i umiejętności komponowania własnych wypowiedzi plastycznych
- umiejętności ekspresji artystycznej
- świadomość i umiejętność stosowania różnych technik i metod plastycznych
- kulturę estetyczną i potrzebę korzystania z zasobów kultury
Cele szczegółowe:
- poprawianie sprawności motorycznej rąk,
- rozwijanie myślenia przestrzennego
- rozwijanie myślenia kryteriami płaszczyzny
- budzenie i rozwijanie wyobraźni dziecka
- budzenie i rozwijanie kreatywności
- wykształcanie umiejętności koncentracji uwagi
- wykształcenie cierpliwości do zadań precyzyjnych
- wprowadzenie do planowania pracy
- budowanie wizerunku siebie jako osoby twórczej
- rozwijanie wrażliwości estetycznej
- rozwijanie empatii
- rozwijanie zaufania do siebie jako podmiotu autonomicznego
- rozwijanie zaufania do grupy jako zbioru podmiotów autonomicznych
FUNKCJA TERAPEUTYCZNA:
redukcja zahamowań, poczucia niepewności, doświadczanie autonomii, możliwości kreacji
TECHNIKI
- przestrzenne
- wykonywanie prac ze sznurków, szmatek, materiałów przyrodniczych
- wykonywanie prac przestrzennych – glina, masa solna, konstrukcje
- wykonywanie kukiełek, masek, pacynek
- zabawy konstrukcyjne w tym wycinanie majsterkowanie
- płaskie
- rysowanie świecą, pastelami
- malowanie na podkładzie: klejowym, grysikowym, wiórowym
- odciskanie wzorów
- technika kolażu, zabawy z masą solną na płaszczyźnie
- malowanie na płótnie
FORMY PRACY
- zindywidualizowane warsztaty twórcze
- praca indywidualna
- praca zespołowa
METODY PRACY
- PRACA WEDŁUG WZORU
umiejętności techniczne w operowaniu różnorodnym materiałem, narzędziami,
ćwiczenia motoryki rąk,
elementy organizacji pracy. - METODA ZADAŃ INSPIRUJĄCYCH
wzbogacenie formy, kolorystyki i kompozycji wytworów dzieci,
ćwiczenia samodzielnego rozwiązywania problemów ćwiczenia obserwacji,
rozwój wyobraźni dziecka, umiejętności myślenia, motywacja do podejmowania wysiłku i przezwyciężenia trudności w dążeniu do celu. - METODA SWOBODNEJ EKSPRESJI
Jest to podstawowa metoda pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Stosując tę metodę mamy pewność, że praca dziecka sięga tylko o stopień wyżej ponad zasób doświadczeń, które sobie już przyswoiło.
Dziecko wtedy jakby samo, nieświadomie reguluje stopień trudności zadań, które podejmuje.
W zajęcia wplecione są ćwiczenia:
- ćwiczenia ruchowe przygotowujące dziecko do nauki czytania i pisania - podniesienie sprawności ruchowej w obrębie kończyn górnych, zwłaszcza dłoni i palców (ćw. rąk- krążenie, układanie modeli z dłoni , składanie dłoni, splatanie palców, ćw. palców, przebieranie palcami, stukanie - zabawy paluszkowe, rysowanie w powietrzu - fale, koła, figury geometryczne i inne zabawy oparte o kinezjologię i terapię dysleksji),
- ćwiczenia grafomotoryczne
- ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną – zabawa „ciepło- zimno" w formie plastycznej, częste stosowanie określeń „lewo", „prawo", „góra", „dół" „skos” „ukos”, określanie stosunków między przedmiotami, tworzenie obrazków tematycznych ( miasto, owoce, warzywa, zwierzęta) oraz obrazów z wyobraźni
- zadania plastyczne uwalniające trudne emocje (np. nagromadzone w szkole, w kontaktach z rówieśnikami lub dorosłymi, nagromadzone w kontakcie z samym sobą - np. frustracji czy lęków)
- ćwiczenia sprzyjające rozwojowi słownictwa, pojęć i zainteresowań dziecięcych. Głośne czytanie, muzyka, jako inspiracja twórcza, zabawy para – teatralne, wspólne omawianie powstałych prac, ich wyglądu, treści.
Prowadzący:
Anna Marta Wilczkowska, pedagog, artysta plastyk, arteterapeutka, animatorka rozwoju podmiotowości
Od 26 lat pracuje z grupami w obszarze rozwijania twórczości, rozwijania talentów plastycznych.
Niestandardowe, autorskie ćwiczenia i metody pracy oparte na pedagogice twórczości, pedagogice sztuki, rozwoju inteligencji emocjonalnej (wg Daniela Golemana), obserwacji i doświadczaniu, w tym auto obserwacji, wypowiedziach plastycznych i twórczych.
Każdy może się przyłączyć, nie posiadając wcześniejszego doświadczenia w malowaniu. Prowadzimy zajęcia w kameralnych grupach 8-10 osób.
- czas trwania - do końca czerwca 2014
- zajęcia skierowane do dzieci w wieku 6-12 lat
- w cenę wliczone są materiały plastyczne oraz narzędzia, ktrórymi dzieci będą pracowały
- zapisy na zajęcia są obowiązkowe
Wiecej informacji na:
3Pietra - ul. 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 71/73, 90-558 ŁÓDŹ
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">
Koszt 200 zł./miesięcznie – w cenie materiały plastyczne, narzędzia pracy, słodki poczęstunek, herbata