Relacja z pobytu seniorek z Łotwy
Relacja z pobytu seniorek z Łotwy
W dniach 26 maja – 16 czerwca 2014 Fundacja Instytut Działań Twórczych miała przyjemność gościć trzy seniorki z Łotwy – Panią Wilhelmę, Inarę oraz Viliję, pierwszą grupę seniorów, którzy odwiedzili Łódź w ramach Międzynarodowego Projektu Wolontariatu Seniorów „Dancing trhough Europe”, który realizowany jest we współpracy z łotewskim partnerem – organizacją "World-Our Home" przy wsparciu Unii Europejskiej.
Czas spędzony przez Wolontariuszki w Łodzi wypełniony był przez wiele wrażeń i nowych doświadczeń. Seniorki prowadziły warsztaty dotyczące kultury Łotwy dla młodzieży w Liceum Ogólnokształcącym nr XV oraz w Miejskiej Bibliotece Publicznej Łódź Widzew Filia numer 5 w Łodzi. Także seniorzy z naszego miasta mieli możliwość bliższego poznania Łotwy – licznie uczestnicząc w spotkaniu, które przygotowane zostało przez Panie w ramach łódzkich SENIORALIÓW.
Wolontariuszki dwukrotnie gotowały z seniorami z Polski – raz prezentując kuchnię łotewską, drugi raz będąc goszczonymi przez członków Klubu Aktywnego Seniora przy Ośrodku Kultury „Karolew”, gdzie miały okazję spróbować przysmaków kuchni polskiej.
Panie Wilhelma, Inara oraz Vilija uczyły się również Poloneza pod okiem Pani Iwony Kujawińskiej z Centrum Zajęć Pozaszkolnych numer 3, przy ul. Olimpijskiej. Śpiewały również wspólnie z członkami chóru „Karolinki” działającego przy Ośrodku Kultury „Karolew” oraz z członkami Stowarzyszenia Śpiewaczego „Harmonia” z Łodzi.
Trzy tygodnie ich pobytu był czasem wspólnej nauki i wymiany doświadczeń – zarówno między jaki i wewnątrzpokoleniowej. Nawiązane zostały nowe przyjaźnie i partnerstwa, które mamy nadzieje zaowocują w przyszłości.
Kolejne spotkanie polsko – łotewskie już w lipcu – podczas pierwszej wizyty seniorów z Instytutu Działań Twórczych na Łotwie.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.